Endomondo – jak ustawić plan treningowy krótszy niż w ustawieniach zalecanych

Dziś coś z pogranicza hackingu i durnych ustawień aplikacji. Na miesiąc przed półmaratonem wykupiłem dostęp Premium do Endomondo. Moim celem było skorzystanie z oferowanych przez aplikację planów treningowych. Przygotowania prowadzę już od ponad miesiąca i chciałem wspomóc się aplikacją. Ku mojemu zdziwieniu minimalny okres treningowy to 6 tygodni. Niby mała niedogodność, ale mocno upierdliwa.

shoes

Półmaraton, w którym chcę wystartować odbędzie się 8 grudnia, czyli za 3,5 tygodnia. Miałem nadzieję, że znajdę plan treningowy, który trwa 4 tygodnie, albo- będę mógł skrócić któryś z dostępnych. Niestety, w panelu wyboru daty zakończenia planu- po wybraniu 8 grudnia- pojawiał się komunikat, że minimalna data zakończenia, to 25 grudnia. Nie dało się też w połowie „dołączyć” do konkretnego planu. Jedym słowem- sytuacja patowa.

Postanowiłem więc obejść system 🙂

Od razu uprzedzam- używam iPhona 4, z systemem 7.0.

Wybrałem plan dla początkujących na 6 tygodni. Oto, w jaki sposób „dołączyłem” do planu w trakcie jego trwania:

1. Włączyłem tryb samolotowy z obsługą wi-fi.

2. W ustawieniach telefonu (Ustawienia-> Ogólne -> Data i czas-> Ustaw automatycznie- WYŁĄCZYŁEM

3. Ustawiłem datę 22.10.2013 (czyli ponad 6 tygodni do mojej daty docelowej)

4. W aplikacji Endomondo wybrałem plan treningowy z datą startu 25 października i zakończenia 8 grudnia 2013.

5. Plan zaczyna działać.

6. Powtórzyłem działania 1-3 w odwrotnym kierunku, przywracając datę dzisiejszą.

Endomondo pokazuje mi,  że trenuję od 2 tygodni i plan skończę w wybranym terminie.

Być może jest łatwiejsze rozwiązanie tego problemu, którego nie znalazłem- jeśli je znacie, podzielcie się w komentarzach!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
  • Biegam czasami i zainstalowałem sobie, ale nie miałem okazji przetestować działania tego.

    • Tomek, plany treningowe są w wersji Premium ($4 miesięcznie). Ja też nie zdąrzyłem przetestować jak działają w praktyce, bo borykam się ostatnio z lekką kontuzją.
      Problem za to miałem z odpowiednim ustawieniem treningu na stronie internetowej. W aplikacji się udało dzięki sposobowi, który opisałem wyżej.

      • Będzie trzeba pomyśleć. Tylko nie mam z kim biegać, a samemu to już nuda.

        • Ja biegam np. z psem. 🙂 A tak na poważnie, to większość ludzi biega sama z prostego powodu – każdy z nas biega innym tempem i trudno się razem zgrać.